Kèbek

30 mei 2014 - Quebec, Canada

Week twee is ingegaan, Myrthe en Saskia reizen nu met ons mee! Vanuit het kleine plaatsje Saint Ferreol les Neiges, op 45 minuten afstand vanaf Quebec, slapen we nu in het schattigste berghuisje ooit, gebouwd in 1939... Na drie nachten zeer koud kamperen in Rimouski, is het een verademing om een huisje te hebben met alle voorzieningen. Van 11 graden overdag hebben we nu heerlijk zonnige dagen van rond de 20 graden, korte broeken weer!

AankomstUitzicht op MontrealCharismatisch MontrealSchattig berghuisje

Afgelopen zondag zijn we vanuit Montreal vertrokken naar Parc du Bic, in provincie New Brunswick, een tocht van ruim 500 km in 5 uur rijden. Het was jammer te ontdekken dat in de nationale parken en op veel campings van het Franstalige gedeelte geen honden mogen. Overal vind je bordjes ´verboden voor honden´, niet erg motiverend als je met een hond reist. Uiteindelijk een redelijk mooie camping gevonden in Rimouski, kampvuurtje aan, tentjes opgezet. So far so good. Parc du Bic bleek ruim 30 kilometer prachtig natuurschoon. Onze ´Vegan-Bear-Slayer´ Myrthe P. trok regelmatig de bossen in opzoek naar warme berenvellen, helaas zonder resultaat... Na drie verschillende slaapzakken in drie nachten getest te hebben tegen de kou, was het nog steeds héél erg koud. Tijd voor plan B, op naar het westen.

VuurvrouwMara lekker warm voor het kampvuurParc du BicParc du Bic

We integreren al aardig als Canadezen, bluegrass en country schallen door de speakers onderweg. Myrthe heeft de country al aardig ontdekt; luidkeels meezingen met de Georgia Florida Line, ´Baby you a song, you make me wanna roll my windows down and cruise...´ Op naar Tadoussac, walvissen spotten. Na een uur met de veerboot en door prachtige bossen gereden te hebben kwamen we aan in het walvissendorp. Te laat voor een walvissentour liepen we naar ´pointe rouge´ een uitkijkpunt waar we tegen alle verwachting in een ´Minke whale´ zagen scharrelen naar voedsel. Wow...

I´m on a boatNaar Pointe RougeUitzicht Pointe RougeMinke Wale!

Na een paar uur rijden komen we aan bij het berghutje en een goede nacht slapen verder naar Quebec (uitspraak Kèbek). Canadezen zijn gek op deze stad, noemen het ´very European´, hmm, ja daar weten wij alles van. Maar de stad is zeker de moeite waard, mooie sfeervolle straten, vriendelijke mensen, goed eten...

Het was de afgelopen dagen toch nog even flink acclimatiseren in Canada, Tukkie doen <3bijkomen van alle sensatie van de afgelopen weken, maar de vakantieflow begint er nu goed in te komen.

1. Anna H:
    30 mei 2014
    Walvisvaren, fikkie stoken, bluegrass uit autispeakers en slappe koffie, het klinkt allemaal even geweldig! Van je schrijfstijl krijg ik 100% reislust dus keep it up with the good times and work! Liefs uit Overleek
  2. Marjoleijn:
    30 mei 2014
    Klinkt heerlijk, ziet er heerlijk uit, kortom keep us posted en geniet ervan met z'n vijfies!!!
  3. Gideon:
    30 mei 2014
    Klinkt goed! Travelfever komt weer op. Ben wel beetje jaloers, gelukkig kan ik genieten door jullie leuke verhalen. Keep us posted!
  4. Marlies:
    30 mei 2014
    Klinkt goed!! geniet ervan!
  5. Dolf en Regina:
    30 mei 2014
    Ja, geweldig allemaal. Wij hebben een aantal jaren geleden in Tadoussac met pech gestaan. De gehuurde camper had enorme remproblemen!!! Het is daar erg heuvelachtig, zoals jullie wel hebben gemerkt, dus dat was doodeng. We hebben daar op een camping gestaan, met uitzicht op de rivier, prachtig. En ook de walvissen gezien. Uiteindelijk was de camper gemaakt en konden we verder. Dus we proeven de sfeer weer van dat gebied, mooi hoor. De kou in de nacht is niet zo leuk, maar Mara heeft daar geen last van zo te zien. Wel erg jammer, dat ze niet op de campings mag.
    Jullie huurders hier heb ik, Regina, ontmoet met hun hond. Hij is erg sympatiek en gek op zijn hond. Ze hebben het erg naar hun zin in jullie huis!!! Doeiiiii, fijn jullie verhalen steeds te lezen.
  6. Erica:
    30 mei 2014
    Ziet er goed uit. En heel gezellig, krijg zin om maar jullie toe te vliegen. Een beetje kamperen, een beetje rondtrekken...