Chipmuncks & black flies

9 juni 2014 - Val-David, Canada

In Val-David, een dorpje een uur noordelijk rijden vanaf Montreal, zijn we nu aan Eerste hike in Algonquinhet bankhangen. Via Airbnb zijn we in het appartement van Jonathan terecht gekomen. Hij verhuurt zijn appartement aan ons voor 3 nachten. Al zijn persoonlijke spullen staan er, waarnaast: vieze was, kinderfoto´s en een wat plakkerige vloer. Het is prima vertoeven, we kunnen onze was doen, zelf koken en we lopen zo het dorp in.

Kamp klaarmakenDe afgelopen week hebben we gekampeerd in Algonquin Provincial Park. We zijn opzoek gegaan naar de zon landinwaarts. Vanuit Québec rijdend naar het westen werd het steeds warmer, met temperaturen van rond de 29 graden, heerlijk! Na een lange rit van ruim acht uur kwamen we aan bij onze kampeerplek aan ´Rock Lake´. Kamperen aan een meer, eigen vuurpit en midden in het bos, top! Mara was zeker niet de enige hond hier, het lijkt wel of heel provincie Ontario hier komt kamperen met hun viervoeters. Allemaal netjes aan de lijn, nergens hondenpoep te vinden, het kan dus ;)

Alles voor een biertje deel 2De volgende ochtend hout hakken en vuur maken, wat nodig bleek want het aantal muggen werd steeds meer en meer. Na een tijdje zaten we allemaal, inclusief Mara, onder de rode vlekken... De boosdoeners waren behalve de muggen ook prikkende zwarte vliegen. Rook en Deet hielpen redelijk, maar wat een venijnige kleine klerebeesten.

Algonquin Park is prachtig en heeft indrukwekkende hiking trails. De hele dag rennen er chipmuncks (wangzakeekhoorns) en squirrels rond je tent. Mara sjeesde er als een bezetene achteraan. De chipmuncks vonden het prachtig, vooral als Mara´s lijn net wat te kort was... ;)Reggy the Raccoon
Er loopt hier van alles rond; eekhoorns, vossen, elanden, schildpadden, bevers, wasberen, kikkers, herten, ganzen, kolibries en roofvogels (oké, deze vliegen vooral). Jammer genoeg hebben we geen zwarte beren gezien, ook al schenen ze op campings in de buurt wel gesignaleerd te zijn, oeeeeeh!

Kanoen op Lake OpeongoOp de laatste goed zonnige dag zijn we wezen kanovaren, yes! Veel Canadezen hebben zelf kano´s en vervoeren ze op het dak van hun auto. Zwemvesten aan, hondje in het midden en peddelen maar. Saskia en Myrthe hadden de slag goed te pakken en peddelden stevig over het meer en door de kreek. Wat een indrukwekkend uitzicht.

Na 18 dagen samen met Saskia en Myrthe gereisd te hebben was gisteren het moment om afscheid te nemen. We hielden ons groot, maar na een stevig ´Oprah-Winfrey-waterval´ momentje was het tijd om ze uit te zwaaien.  Het blijft een raar idee dat je elkaar zo lang niet gaat zien, lang leve het internet.

We hebben de Dodge Journey ingeruild voor een stuk kleinere Mitsubishi Lancer. Onze nieuwe ´ride´Met 4 cilinders minder vertrekken we morgen vroeg naar Eden Mills, het eerste WWOOF adres bij Tom en Ruth (http://www.wwoof.ca). Het wordt een flink stuk rijden, 600 kilometer richting Toronto. We hebben er zin in!

Cheers

1. Marjoleijn:
    9 juni 2014
    Ik zie Mara zo achter de beesten aan rennen! Zielig zeg, van die muggen. Hebben jullie Mara ook ingesmeerd met deet?
    Keep up the good stories:) Het is smullen om te lezen!
    X
  2. Bart en Sanna:
    9 juni 2014
    Hoi Marjoleijn, ja Maratje hebben we ook ingesmeerd, ook weer niet teveel, het is toch maar een klein hondje. Als de zwermen te groot werden dan rende ze zelf al naar de tent en ging ze in haar bench liggen. We´ll keep up the good stories :) x San
  3. Claudia:
    Lieve Bart, Sanna en Mara,

Wat een leuke blog is het weer... Jaloers op al jullie avonturen!

Liefs, Claudia
  4. Hanna:
    10 juni 2014
    Wat een toffe reis nu al!
    Ik kan me heel levendig voorstellen dat het gek was om afscheid te nemen van Saskia en Myrthe.. Gelukkig hebben we de foto's nog (by the way, echt hele gave!)
  5. Kim:
    10 juni 2014
    Hoi Sanna en Bart. Wat is het toch leuk om jullie reisblog te lezen!! Ben benieuwd hoe jullie het Wooffen gaat bevallen.

x Kim
  6. Patricia:
    10 juni 2014
    Hi Sanna en Bart, ik ben jaloers als ik jullie verhalen lees. Wat een bijzondere ervaringen. Heb erg gelachen om het verhaal van Mara en de chipmuncks. Hoop van harte dat jullie geen last meer hebben van de muggenbeten. Heel veel plezier bij het vervolgen van jullie reis, liefs Patricia
  7. Bart en Sanna:
    11 juni 2014
    @ Clau, bedankt, volgens mij hebben jullie ook niet te klagen met het weer in NL, kom maar snel een keertje buurten in CA ;)

@ Hanna, het is raar om verder te reizen zonder M&S, Mara was ook helemaal van de leg door hun vertrek :( Maar nu op naar het westen. :*

@ Kim, dank je :) We zijn nu op het Wwoof adres, hele aadrige mensen, het ziet er naar uit dat we voornamelijk gaan houthakken en takken opruimen van de icestorm afgelopen winter. Jeej!

@ Patrica, in Eden Mills zijn gelukkig geen zwarte vliegen meer, wel gewone muggen maar dat soort kennen we. Bedankt voor je lieve berichtjes :))
  8. Myrthe:
    27 juni 2014
    Ik wil terrrrruuuggggg :(:(!