Beer O´Clock

22 juni 2014 - Eden Mills, Canada

Clearing of the the landEr zit alweer een maand op. Na ´die hard´ kamperen met Saskia en Myrthe zijn we vertrokken uit Quebec naar de Provincie Ontario. Op dit moment logeren we bijna 2 weken bij Tom en Ruth in Eden Mills. Dit is een plaatsje op een uur rijden - ten westen - van Toronto. Eden Mills is een echt dorp, iedereen kent elkaar, strak groene grasvelden, zwembaden en hottubs... ze hebben het allemaal hier.

Het huis met uitzicht op de achtertuin en woonkamer

Tom en Ruth wonen in een zelfgebouwd ´straw bale house´ midden in het bos. Ze leven mileubewust en steunen de lokale bio boeren door het afnemen van groente en vlees. Tom en Ruth zijn ontzettend aardige Bezig met de T-bone steakmensen met humor, gastvrij en kunnen goed koken! Iets wat geweldig is na een dag hard werken. We logeren bij hen in huis, waar we onze eigen kamer en badkamer hebben (luxe!). Ze werken allebei als makelaar en ze zijn overdag veel thuis, gezellig dus. We praten veel over hoe dingen in Canada gaan, wat voor ons natuurlijk reuze interessant is. Ze hebben ons al vele adviezen gegeven die onze reis een stuk interessanter en makkelijker gaan maken.​

Ohhhh yeah....!

We helpen op dit moment met het opruimen van de kapotte bomen en takken. Het was een ´brutal´ winter en door ´icestorms´ zijn er bomen en takken gesneuveld door het gewicht van het ijs. We zijn getransformeerd tot ware houthakkers. Bart is elke dag in de weer met zijn bijl en zaag. Daarnaast zijn we bezig in de moestuin met onkruid wieden en gewassen aanplanten. We vinden het allebei heerlijk om buiten fysiek bezig te zijn door los te gaan met een bijl of Yeah baby, Wwoofers paradisehet sjouwen van boomstammen. Tom vindt dat we niet te hard moeten werken en we vooral veel leuke dingen moeten doen. Als het werk genoeg is geweest roept Tom: `Bart, Sanna it´s beer o´clock!´ en worden we getrakteerd op een koud, lokaal gebrouwen biertje.

De ultieme toeristInmiddels hebben we Toronto ook bezocht en de stad verkend. Als echte toeristen zijn we natuurlijk boven in de CN-Tower geweest... ´which was awesome!´. Er is een `Pride Week´ in Toronto en er hangen overal in de stad regenboogvlaggen.

We blijven nog een week in Eden Mills waarna we richting Lake Superior rijden, Elora Gorgeohhhh yeah! We hopen dat het met iedereen goed gaat, er goed weer is in Nederland en alle vakantievierders een goede tijd hebben. Dikke zoen!

Ps. mocht je het leuk vinden om meer foto´s te zien, je kunt ze vinden onder het kopje ´Foto´s´

1. Marlies:
    23 juni 2014
    Klinkt allemaal super leuk! Leuk om jullie zo te kunnen volgen!

Geniet ervan! Maar dat komt vast wel goed:-)

Liefs ons drietjes
  2. Bart en Sanna:
    23 juni 2014
    ja, we hebben het goed hier. dikke zoen aan Sophie :) we hopen dat alles goed gaat met het warme weer enzo, :* :* :*
  3. Patricia:
    23 juni 2014
    Hi Sanna en Bart, wat ziet het er allemaal goed en mooi uit. En leuk te zien dat jullie `ingeburgerd` zijn en dus hard aan de slag in de buitenlucht. Ik blijf jaloers, ha ha. Gelukkig schijnt hier ook weer het zonnetje en kunnen we genieten van de NL buitenlucht. Niet sjouwen met boomstammen maar vertroetelen van mijn planten en kruiden ( jouw bieslook wil maar niet lukken, 2 stengeltjes) Veel plezier, enjoy, liefs van mij!
  4. Thomas b.:
    Hé Bart en sanna,

Wat een Superleuke dingen maken jullie mee. Geniet ervan. Ik volg jullie met plezier op deze manier! Xx
  5. Bart en Sanna:
    23 juni 2014
    Thomas je bent een schat :*

Particia, jammer van de bieslook :( wat een lief berichtje weer :D
  6. Erica:
    24 juni 2014
    Hoi lieverds,

Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Volgens mij hebben jullie het hartstikke leuk. Geef Mara een knuffel.
  7. Nienke:
    24 juni 2014
    Klinkt goed!! Die omgeving is prachtig, geniet van jullie avontuur! x
  8. Linda:
    29 juni 2014
    Wauw jongens goed bezig, en zo stoer ook in dat bos, heerlijk! Wij zijn net terug van twee weken Corfu dus mogen over het weer ook niet klagen, in NL trouwens ook niet. Denk regelmatig aan jullie, superleuk! Werkze en genietze, xx L&L
  9. Floor:
    21 juli 2014
    Hey Bart en Sanne,

Goed bezig zeg. Fijn om even fysiek bezig te kunnen zijn. Ziet er mooi uit Canada.
    Wij zijn in Noorwegen geweest, erg mooi en duur ;)
    Voor Mara zal al de natuur waarschijnlijk wel heel fijn zijn. Na veel plezier verder op
    jullie trip. Geniet ervan en ik denk aan jullie.